Eesti keel vene keele baasil
˂Õppetöö toimub 2 x nädalas, õppekord 2-3 ak/h
˂Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
˂ riigikeeleoskuseta inimesed 20-34 aastased ja üle 55 aastased inimesed,
˂ majanduslikult mitteaktiivsed täiskasvanud 20-34 aastased ja üle 55 aastased,
inimesed,
˂ vähenenud töövõimega inimesed
˂ kutsehariduseta mitte-eestlased
˂ Algtesti täitmine.
˂Eesmärk: Saada iseseisvaks keelekasutajaks.
˂Õpiväljundid: Oskab esitada võrdlemisi ladusaid, kuid üldsõnalisi kirjeldusi oma
huvivaldkonna teemade piires, väljendades mõtteid lihtsate lausete järjendina;
Mõistab otsesõnalist faktiteavet igapäevaelu või tööga seotud teemadel. Tabab nii peamist
sõnumit kui ka spetsiifilisi üksikasju, kui hääldus on selge ja tuttavlik;
Mõistab olulisemat selgest kirjakeelsest jutust ja lühikestest lugudest tuttavatel teemadel,
millega puutub igapäevaselt kokku tööl, koolis, vabal ajal jne.;
Loeb otsesõnalisi faktipõhiseid tekste rahuldava arusaamisega, kui teema kuulub tema
huvivaldkonda;
Oskab kirjutada tuttaval teemal otsesõnalisi seotud tekste, ühendades lühemaid lauseid lihtsa
järjendina.
˂Õppesisu :
Kodu ja naabrid. Toitumisharjumused. Tutvumine võõra inimesega. Perekondlikud
tähtpäevad. Ootamatud olukorrad. Lähme välja! Teenindusasutused. Hoolitseme tervise
eest! Hoolitseme tervise eest! Kaubanduskeskuses.
˂Õppemeetodid: Kasutatakse kõigi osaoskuste arendamiseks sobivat metoodikat, et
tõsta õppurite kutsealast, keelelist, kommunikatiivset pädevust.
˂ Õppekeskkond:Õpe viiakse läbi õpperuumis, mis on varustatud tahvli, pabertahvli,
ekraani, arvuti, data- projektoriga.
˂Iseseisva töö kirjeldus: Jooksvalt koduste tööde iseseisev lahendamine tunnis õpitu
kinnitamiseks.
˂Õppematerjalid: Õppekomplekt Leelo Kingisepp, Mare Kitsnik (2006) „Naljaga
pooleks“ Iduleht OÜ.
Mare Kitsnik, Leelo Kingsepp (2006) "Avatud uksed" TEA Kirjastus.
Inga Mangus, Merge Simmul (2015) " Tere taas! Kirjastus Kirjatark.
A.Valmis, L.Valmis (2004) "Lihtne eesti keele grammatika" TEA Kirjastus.
Eesti keele on-line kursus: www.keeleklikk.ee
M.Pest, H.Ahi (2011) "T nagu Tallinn" TEA Kirjastus.
Koolitaja koostatud õppematerjalid
˂Nõuded õpingute lõpetamiseks: Kursuse lõpetamisel vajalik osaleda õppetöös
vähemalt 75% ja kursuse lõpus sooritada test ja läbida suuline vestlus, mis vastab
hindamiskriteeriumidele.
˂Hindamismeetod Hindamiskriteerium
˂Kirjalik test
Suuline vestlus
Õppija saab aru ja oskab edastada igapäevasel teemal lugemis - ja
kuulamistekstis sisalduva vajaliku informatsiooni;
Õppija kasutab õpitud sõnavara õiges vormis;
Õppija oskab etteantud teemal koostada kirju, seostatud jutu;
Õppija räägib seostatud lausetega kursusel läbitud teemadest
vastavalt õpiväljunditele.
˂Koolituse läbimisel väljastatav dokument: Lõpetamisel väljastatakse tunnistus, kui
osalemine õppetöös on vähemalt 75% ulatuses ja läbitud test, suuline vestlus.
˂Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse
kirjeldus: Koolitaja omab filoloogilist haridust või omab keeleõpetamise kogemust.
Omab täiskasvanute koolitamise kogemust.